Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wymagane dokumenty:
- dokument potwierdzający tytuł prawny (np. akt własności, umowę najmu, dzierżawy bądź użyczenia) wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
- zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
- decyzja Państwowego Inspektora Sanitarnego w Środzie Śląskiej o zatwierdzeniu zakładu (punktu sprzedaży),
- pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika pełnomocnik dołącza oryginał lub urzędowo poświadczoną kopię pełnomocnictwa oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł.
Kogo wniosek dotyczy:
• Podmioty prowadzące działalność gospodarczą.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
• Wnioski o wydanie zezwolenia rozpatrywane są w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku, termin biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku. Na niezałatwienie sprawy w powyższym terminie, jak również w sytuacji, gdy postępowanie jest prowadzone dłużej, niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy, służy prawo wniesienia ponaglenia.
• Decyzja – zezwolenie.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wnioski o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, przyjmowane są:
• w Urzędzie Gminy Kostomłoty, ul. Ślężna 2, 55-311 Kostomłoty pokój nr 12,
• za pośrednictwem poczty: adres do korespondencji - ul. Ślężna 2, 55-311 Kostomłoty
• za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
Gdzie rozpatrywany będzie wniosek :
Urząd Stanu Cywilnego: Katarzyna Stadnik
Podstawa prawna :
1. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
2. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
5. Uchwała Nr L/332/18 RADY GMINY KOSTOMŁOTY z dnia 29 czerwca 2018 r.
w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy Kostomłoty
6. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej również „RODO.
Tryb odwoławczy :
Od decyzji Wójta Gminy Kostomłoty przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Wójta Gminy Kostomłoty w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia organowi administracji oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Opłaty skarbowe :
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł.
Opłatę za zezwolenie wnosi się:
- w kasie Urzędu Gminy Kostomłoty
- na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kostomłoty (np. na poczcie, przelewem bankowym) nr konta 92 9584 1106 2011 1100 0505 0003.
Opłatę za zezwolenie wnosi się przed jego wydaniem (w wysokości zgodnej z decyzją ustalającą wartość opłaty).
W roku uzyskania zezwolenia, opłaty dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Karta ma charakter informacyjny, nie stanowi wykładni prawa.