Wniosek wygaszenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wymagane dokumenty:
• Wniosek o wygaszenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
• Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika pełnomocnik dołącza oryginał lub urzędowo poświadczoną kopię pełnomocnictwa oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł.
Kogo wniosek dotyczy:
• Podmioty prowadzące sprzedaż napojów alkoholowych.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
• Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca.
Jeżeli sprawa okaże się skomplikowana, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu.
Wydanie decyzji o wygaszeniu zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych następuje na podstawie pisemnego wniosku przedsiębiorcy
w przypadku:
- likwidacji punktu sprzedaży;
- zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży;
- zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej.
Wydanie decyzji o wygaszeniu zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych następuje z urzędu w przypadku:
- niedopełnienia w ustawowych terminach obowiązku złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim;
- niedokonania w ustawowych terminach obowiązku wniesienia opłaty za posiadanie zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych.
Uwaga! W przypadku upływu terminu ważności zezwolenia nie jest wydawana decyzja stwierdzająca jego wygaśniecie.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wnioski o wygaszenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, przyjmowane są:
• w Urzędzie Gminy Kostomłoty, ul. Ślężna 2, 55-311 Kostomłoty pokój nr 12,
• za pośrednictwem poczty: adres do korespondencji - ul. Ślężna 2, 55-311 Kostomłoty
• za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
Gdzie rozpatrywany będzie wniosek :
Urząd Stanu Cywilnego : Katarzyna Stadnik
Podstawa prawna :
1. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
2. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
5. Uchwała Nr L/332/18 RADY GMINY KOSTOMŁOTY z dnia 29 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy Kostomłoty
6.Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej również „RODO.
Tryb odwoławczy :
Od decyzji Wójta Gminy Kostomłoty przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Wójta Gminy Kostomłoty w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Przed upływem terminu do wniesienia do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia organowi administracji oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Opłaty skarbowe :
Wniosek o wygaszenie zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych jest wolny od opłat.
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł.
Opłatę można wnieść :
- w kasie Urzędu Gminy Kostomłoty
- na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kostomłoty (np. na poczcie, przelewem bankowym) nr konta 92 9584 1106 2011 1100 0505 0003.
Karta ma charakter informacyjny, nie stanowi wykładni prawa.