Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa
Usunięcie drzewa z terenu nieruchomości stanowiącej własność osób fizycznych, które jest usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej, może nastąpić po dokonaniu zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa przez właściciela, za zgodą wszystkich współwłaścicieli nieruchomości (formularz załączony poniżej).
Właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia do organu zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:
1. 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
2. 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
3. 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
Zgłoszenie musi zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości.
Opłaty:
• wydanie zezwolenia zwolnione jest z opłaty skarbowej (za wyjątkiem udzielonego pełnomocnictwa).
• udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
• za wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł.
Terminy:
Organ ochrony środowiska, w terminie 21 dni od dnia otrzymania zgłoszenia dokonuje oględzin w terenie, z których sporządza protokół.
W terminie 14 dni od dnia oględzin organ może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw. Brak sprzeciwu w formie decyzji administracyjnej oznacza tzw. „milczącą zgodę” organu, która uprawnia do wycięcia zgłoszonych drzew.
Na wniosek zgłaszającego (formularz załączony poniżej) Wójt Gminy może wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu przed upływem ustawowego terminu (14 dni), co uprawnia do usunięcia drzew.
Wniosek o potwierdzenie zawarcia umowy dzierżawy zawartej na okres co najmniej 10 lat
Wymagane dokumenty:
1. wniosek,
2. umowa dzierżawy gruntów.
Wójt dokonuje tylko potwierdzenia zawarcia umowy, zatem nie potwierdza faktu rozwiązania lub wygaśnięcia umowy dzierżawy, nie sporządza umowy dzierżawy i nie poświadcza własnoręczności podpisów na tych umowach. Ponadto Wójt Gminy Kostomłoty władny jest tylko do potwierdzenia umowy dzierżawy gruntów położonych na terenie Gminy Kostomłoty.
Opłaty:
Potwierdzenie zawarcia umowy dzierżawy gruntów rolnych jest zwolnione z opłaty skarbowej.